Carian

Tak menang tangan nih!

Salam.

Semakin lama semakin sibuk dan semakin itulah kekeringan idea untuk mencatat di belog ini. Aku mengaku memang tak menang tangan aku dibuatnya dengan jadual yang penuh, akiviti yang padat, dan bermacam-macam lagi.

Ok. Oficially, sekarang aku tinggal seorang diri. Ye, aku memaklumkan kepada satu dunia. Tak ada kerja. Kakak-kakak senior bilik aku semuanya dah selamat pulang ke tanah air bersama segulung sijil di tangan mereka. Uwaaaaaaaaa~ Melihat kesibukkan mereka, kesusahan yang mereka lalui, dan kerajinan serta ketekunan yang mereka ada, aku terfikir, mampu ke aku nak jadi macam diaorang? Aku tak tipu, senior-senior bilik aku ni sangat hebat dan kental. Kenapa? Sebab mereka mampu untuk survive hidup selama lima tahun dan enam bulan di Bumi Soviet ini. Macam aku, aku dikira tak seberapa payah sebab satu kelas aku adalah orang luar. Bukan orang Bumi Soviet. Macam diaorang, ada bercampur dengan orang-orang sini. Sangat hebat!

Sekarang ni tengah panas pasal sukan yang akan diadakan di Volgograd dalam bulan April nanti. So, memang sangat sibuk. Memandangkan asrama kami jauh dari bangunan MAI, kami terpaksa menggunakan dewan sukan yang berdekatan. Dalam erti kata lain, kami perlu keluarkan duit dari poket kami untuk berlatih. Setiap minggu, aku telefon pakcik zal (dewan sukan) untuk bertanya kekosongan. Dari mula-mula kekok, sampailah pakcik tu sendiri kenal suara aku. Haha. Lawak. Bila telefon je dia akan tanya aku, nak zal ke?

Sibuk-sibuk lain yang aku tengah sibuk adalah, sibuk hal-hal di Malaysia. Ehem. Adalah sikit benda-benda yang perlu aku uruskan dari jauh ni. Wajib untuk diuruskan. Itupun berterima kasih atas bantuan yang diberikan oleh Ummi dan Baba. Hehe. Memang kadang-kadang tu aduh, mahu pecah aja kepala ini. Tapi kan, sibuk-sibuk macam nilah buat aku rasa aku ni dah besar! Dah tua! Huhu. Memang. Secara sahnya, 7 mac yang lalu aku telah mencecah usia 21 tahun. Wah! Masih, aku rasa semalam baru aku masuk universiti. Semalam je habis SPM.

Ok. Tutup cerita tua.

Sekarang ni. Tengah hangat rindu kat baby kecik kat rumah. Kenal ke tidak kakak dia ni, aku pun tak tahu. Kalau video call, sikit pun tak pandang~ Huhu. Dik, kaklong ni dik. Hope you know me! Seyes, adik aku yang comel seorang ni, kalau ambil gambar dari pelbagai view, memang, dia ada iras semua orang dalam rumah tu! Cuma versi NADIA AMANDA lah. Haha.

Oooookaaaay~~~~ Me, idea, ran out already. Homework all are waiting, stuffs are tonnes to be done!

 

 

p/s: Sibuk-sibuk pun, jangan lupa tepon mak ayah ye~

Tiada ulasan

Komen