Carian

Relaks…..relaks….

Salam

Nak tulis hai kawan-kawan, tapi….tak boleh, sebab aku tak ada mood kanak-kanak riang tu.. Tengah serius ni. (Melawak je)

Kalau ikut perhitungan hari dah tiga hari rasanya. Tapi aku masih lagi mood shock. Tak perlu aku nyatakan apa yang buat aku shock sangat-sangat, yang penting aku masih terkejut.

Demi nak menghilangkan perasaan itu, lebih baik lah, aku tenangkan diri aku. Tak ada cara lain dah, dekatkan diri dengan Yang Esa. Sebab dalam keadaan ini memang Dia yang lebih arif. Aku hanya berserah diri dan segala harapan kepada Dia. Sepanjang dua tiga hari ini, tidur aku pun macam tak berapa tenang, aku jadi sedikit kelam kabut. Tak apa, ujian dari Dia, menguji kekuatan aku dan ketabahan aku. Relaks, cik kak oi! Relaks. Jangan terburu-buru, kay?

Ada hikmah bilik aku kena renovate minggu ni, sebab fokus aku lebih kepada bilik aku yang sekarang ini penuh dengan bau cat dan sangat sakit hidung menahan sakitnya….(semalam tidur memang tak aman). Jujurlah, ada juga shock tu kacau pelbagai benda dalam kepala aku, tapi, aku cuba dengan sedaya upaya untuk fikir benda lain. Dapat bilik baru memang best. Lagi cantik, lagi kemas. Memang nak hebohkan satu dunia je rasa. (Lari topik jap)

Aku tengah tunggu cuti sekolah ni! Bila la pula nak skype dengan my beloved sister, T-rex. Nak skype dengan family juga. Huhu. Memang terasa nak duduk kat rumah je sekarang ni. Nak relaks-relaks dengan semua orang, tengok tv ramai-ramai, main gusti dengan adik-adik, masak dengan T-rex ke Maban ke Budin ke Ah Chong (seriusly, memang nama panggilan terbaik). Waa~~ Kaklong rindu korang semua. Cepatlah cuti! Cepatla!!!! Tapi sekarang ni dah semakin sibuk, (yela tu), paling best sekali, aku ni sibuk dengan facebook je, walaupun dah tahu tak ada sebarang faedah sangat pun aku nak menatap profile aq dua tiga jam. (Aku suka tengok profile sendiri~poyo).

Seriusly, aku rasa aku tulis blog ni pun mesti bercelaru kan? Hoho. Relaks,relaks. Bak kata Cat Farish dalam cerita Rempit (kan? yang dengan Farid Kamil tu) “ Lek luuu~”. Tagline yang agak menarik la sebenarnya. Teringat pula kat kawan aku yang kami panggil dia LekLek ataupun nampak cantik sikit Lex2. No need to know who. Just teringat kat dia, sebab dia memang jenis yang relaks sokmo. Best jadi dia.

Dalam keadaan tak berapa nak tenang lagi ni, teringat kat kawan-kawan kat KJJ. Terutamanya Sabariah Salleh, Liyana Abdul Ghafar dan Ainaaul Mardhiyah. Wuu~ rindukan kamu, rindukan dorm kesayangan aku tu~. Paling aku rindukan kawan baik aku yang paling terbaik, Fatimatur Rifqah (Mator). Tak lupa juga kawan sepergaduhan dulu, yang selalu bajet cute, Mohd Anas. Aku rindukan kawan-kawan aku. Wishing them all can be here with me today. Seriusly, sangat-sangat rindukan kawan-kawan. Mator sayang, for sure, aku balik cuti nanti, aku cari kau cepat-cepat! Kalau kau sambut aku kat airport, lagi aku suka! Hoho.

Well, untuk kali ini, tak ada apa-apa sangat. Sekadar meluahkan kerinduan. InsyaAllah disaat aku dah kembali stabil dan lebih tenteram, akan ku coretkan lagi, yerk?

 

 

p/s: Salji dah makin banyak, muka dah pedih-pedih sebab angin kuat sangat, jalan pun takut tergelincir.

Tiada ulasan

Komen