Rabu, 29 Ogos 2012

I’m Juggling

Salam

Sedar tak sedar, dalam dua minggu lagi aku akan berangkat semula ke Bumi Soviet untuk meneruskan lagi perjuangan yang tak seberapa sengit. Kini, aku pulang ke sana dengan keazaman baru. Berazam untuk menjadi lebih baik. Aku tahu bukan aku je, tapi classmates aku pun sama je.

Orait. Mak cik Idar, dah tiga minggu balik kampung dia kat Cikadondong. Err… jawa barat ke timur, aku selalu tertukar. Orang Sunda tu yang pasti. Minggu pertama dia balik, ok la lagi, sebab Aina pun bukan sekolah sangat. Minggu kedua pun ok. Sebab rumah penuh dengan rakyat jelata, Tetapi, acara rumah terbuka memang agak hectic sebab makcik sahaja yang pro tentang rumah ni. Bak kata tuan Baba, kalau ada makcik banyak masalah boleh selesai. Tapi, yalah, sampai bila nak bergantung kat makcik. kan? Masuk minggu ketiga ni, seriously aku rasa nak pengsan. Kalau macam makcik, dia dah setkan fikiran dia, mana nak buat dulu. Aku, yang tak berapa profesional ni, memang rasa satu hari tu nak buat semua. Geram! At last aku mengaku kalah. Aku buat mana yang termampu.

Tambah dengan aku nak kemas barang nak balik lagi, dengan hujung minggu ni nak balik kampung, nak jemput makcik kat airport, dengan kerja rumah entah bila la mahu dilihat, memang juggling habislah ni.

Sungguhlah, menjadi suri rumah tu nampak macam senang je tetapi, amatlah sukar dan perlukan ketabahan, kesabaran dan paling penting ketahanan fizikal dan mental. Kuatkan semangat!

 

p/s: Jadi suri rumah dan bekerja lagi lah kena tabah dan sabar plus kental!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Let's hear it from you.