Khamis, 28 Jun 2012

Just a short one

Salam

This is seriously a short one.

To all my dearests friends, I’m now in Malaysia for my summer holiday.

 

Maaf sebab tak bagitahu awal-awal. Ramai yang mesej kat pesbuk dan bertanya. By the way, the phone number has been changed. Need to know the number, please do message me.

Ok. Itu sahaja.

 

 

 

p/s: Ramadhan dah semakin dekat. Sediakah hati dan diri kita untuk ramadhan kali ini? Sempatkah kita menghadapi ramadhan?

Sabtu, 16 Jun 2012

Si Husin

4f63d830aa9d11e19894123138140d8c_7 

Tadaaaa~

Ok. Ini kucing rumah yang dibela secara tak rasmi. Sebab ---> Seekor kucing yang pembersih dan tak mengganggu orang malah memahami kalau orang tu jenis takut kucing atau seangkatan dengannya. Asalnya, kakak senior bawak dia balik. Jumpa di tepi lori. Bagi makan dan minum. Seronok juga tengok dia. Yela, dengan gaya tak kacau orangnya, relek je. Bermulalah idea nak membela. Tapi, sebenarnya, ada seorang ahli rumah ni, yang takut kucing. Memandangkan kucing ni baik, kami mengletakkan harapan yang dia tak kacau lah nanti. Dan akhirnya~ Dah dekat tiga minggu pun dengan kami dan aku dah nak balik Malaysia pun. Shedey dah~ Huhu. Minta-minta junior mampulah nak jaga dia sebaiknya. Orang pertama kali bela kucing. Macam inilah ghupenye.

Nama panjang: Hal Husaini

Nama pendek: Husin, Sein.

Tak boleh blah. Nak juga. Ala macam jiran kitaorang lah. Nama panjang Angelina Jolie, sekali panggil Angel je~ XD

Hari ni, pertama kali bawa dia keluar. Takut juga tak reti balik. So bawak pergi taman belakang. Sekali dia jadi garang ke main. Nak angkat sikit pun tak boleh. Cakar-cakar habis. Last-last, umpan dengan makanan. Masih~ garang lagi. Akhirnya, kami decide, biarlah dia nak duduk luar. Tup tup, senyap-senyap ikut kami. Bila cari, buat-buat sorok. Konon dah masuk hutan. Sampailah pintu depan asrama. Bila dipanggil, berlari laju. Amboi-amboi. Pandai pula manja. Tadi garang ke main. Hmmm. Comel la tengok dia ikut senyap-senyap. Bajet orang tak nampak. Cumil sangat~

Dia ni satu lagi, suka sangat naik atas rak buku aku yang kat dinding~ Haish. Adoilah. Tak tahu nak buat apa dah. Yang kelakar satu lagi dia suka, ambil jalan yang penuh onak dan duri daripada jalan yang terbentang luas. Adoilah~ Tadi, jalan ke main luas, bawah kereta nak selit juga. Hihi. Kelakar. Dia ni kira masih muda dan aktif lagi la. Dan GARANG sangat. Untuk aku, bab kena cakar, sikit je mampu tahan. Banyak-banyak tak daya. Pedih luka.

Pembersih sangat dia. Seminggu sekali paling kurang akan ada freeshow dia cuci telingan dan mata. Mandi tu, tiap-tiap hari dia mandi. Err, mandi kucinglah. Dia ni takut air. Renjis sikit respon macam kena simbah. Satu lagi, dia makan tak reti minta. Reti panjat atas orang. Yang ni lama sikit baru nak paham. Haisy~ =.=” Pastu, tidur tak boleh kacau dia, nanti dia cakar. Tapi, penakut gak dan cepat terkejut. Dan pemalas dia, kejar bola pun, hmmm, harapan. Bila aktif, amboi~ kemain. Bila pasif, kita yang bosan tengok. Haha. XD

 

Ok. Tu je nak kongsi cerita. Bosan. Tak lama lagi dah balik. Nanti nak balik, aku tulislah apa-apa lagi~