Carian

Buntu nak tulis….

Salam

Ok. Sebenarnya aku tak ada benda pun nak tulis. Ada tapi macam tak pelu untuk tulis je. Tak lama lagi, semester dua nak buka dah. Dan aku sudah terlalu banyak membuang masa dengan laptop aku dengan menonton movie dan cerita bersiri Chuck. Kepada mereka yang tahu, tahu lah kan. Siapa yang tak tahu, tak tahu lah. Hihi. Apa-apa pun yang penting aku banyak buang masa. Minggu lepas, aku pergi embassy menghadiri kursus kahwin yang pertama kalinya diadakan di luar negara.

Ok. Kursus kahwin = persediaan nak kahwin? Haha. Bagilah tanggapan apa-apa pun, yang penting, tak rugi pun join kursus ni. Sebab afterall aku dapat menuntut ilmu. Haha. Kiranya, aku dah ada sijil kursus kahwin la,kan? Untung laaa~ Haha.

Dah pun bulan februari. Dan semester dua pun soon coming! Ada beberapa je lagi hari free yang aku ada. Boleh dikatakan aku punya rutin dah macam penganggur. Tak ada benda sangat nak buat. Ada tu boring sangat. aku siap buat biskut. Semata-mata nak buang masa yang ada. Nak membaca, aku tak adalah rajin mana. Hihi.

Masa kursus kahwin tu, ada seorang kawan aku, bukan seorang lah, lebih dari seorang, datang ke mari untuk tujuan yang sama. Hehe. Kami pergi zoo. Ok. Zoo dalam musim sejuk memang agak tak seronok. Haha. Sejuk sangat kat luar. Tapi seronok je pergi zoo sebab dapat tengok dolphin. Murah je. 20 rubel je sebab student price daripada harga asal 150 rubel. Hehe. Dapat jugak tengok binatang-binatang lain. Bestlah walaupun sejuk giler. Hehe.

Hmm. Sambil menaip pun aku masih boleh tengok cerita Chuck. Hehe. Kadang-kadang best jugak buat dua benda dalam satu masa ni. Hihi. Macam semalam, aku baru sahaja habiskan masa buat hadiah untuk seorang kawan. Jangka masa panjang la sebenarnya. Hihi. Tapi seronok la buat sesuatu untuk membunuh masa yang terbuang.

Ok. Aku perasan dalam entri kali terlalu banyak hehe ke hihi ke haha. Sebab tak ada idea langsung dalam kepala aku untuk dicurahkan ke dalam blog ni. Basically, sejak akhir-akhir ini terlalu banyak benda yang beralku dalam hidup aku dan mungkin entri dalam blog ini pun akan semakin berubah wajah dan isi. For the time being, mungkin aku akan senyap kut dalam menulis blog ke update status pesbuk ke twit twitter ke mana-mana laman sosial. Sebab benda memerlukan aku untuk selesaikan dan fikirkan sendiri. Hehe.

Secara jujur, sekarang ini aku dalam keadaan yang gembira dan seronok. Alhamdulillah, ALLAH masih bagi aku kehidupan yang seronok! SAYANG ALLAH. Kawan-kawan, jangan berhenti untuk sayang Allah, sebab sayangkan Allah itu satu kebahagian yang tiada ganti!

 

p/s: run out of idea easily lately. hehe.

Tiada ulasan

Komen