Selasa, 6 Disember 2011

Saving…oh…. saving

Salam

Duit, duit, di mana kau duit…. lagu feymes Hattan pasal duit. Kagumkan macam mana duit tu boleh buatkan kadang-kadang manusia lebih mementingkan diri sendiri? Hanya kerana duit. Bukan semua orang. Kadang-kadang untuk kepentingan orang-orang yang kita sayang. Betul tak?

(Okay. Ulasan dari cerita drama lama lakonan YamaPi, Kurosagi)

Memang topik tak berapa hangat aku ialah pasal duit. Pasal menyimpan duit. Banyak sebab aku berniat untuk kumpul duit untuk tahun 2012 nanti, insyaAllah. Macam-macam sebenarnya alasan. Namun, tak boleh untuk diutarakan di sini ye, kawan-kawan. Maaf. Hehehe.

Sekarang ni dah nak sampai masuk tahun 2012 kan? Teruja tak? (Soalan yang agak =.=’’’)

Kalau ikut nafsu aku, masih banyak menda aku nak beli. Nak sangat-sangat. Baju itu baju ini beg itu kasut itu dan berbagai benda yang hanya membawa kepada pembaziran. Well, almaklumlah, duit masuk je, dok? Haha. Tetapi atas nasihat dan hasil brainwash dari seorang kawan ni, aku sanggup bertahan nafsu membeli belah untuk simpan duit demi masa depan yang lebih baik, kan? Memang kaw-kaw aku kena dengan dia, sampai sekarang ni tiap kali aku lalu depan bank, dalam hati aku berbisik “Jangan tuka duit….jangan…..” Sekarang dalam tangan aku rasa memang tak sebanyak mana duit. Tapi kalau aku tak ikut nafsu aku tu, selamat duit tu cukup untuk sampai hujung tahun ni. Seronok juga belajar savings ni. Terasa macam kaya pun ada. (Bajet tak?)

Aku kira-kira la kan, kalau aku berjaya kumpul duit, (insyaAllah), memang macam-macam aku boleh buat dengan duit simpanan tu. Banyak kut~ Tapi bila aku tolak macam-macam perancangan hidup aku, terus aku rasa macam takkan cukup aku kumpul duit semua tu. Perancangan masa depan mesti ada, ye dok? Be prepared lah katakan. Sekarang ni pun simpan duit sebab nak beli macam-macam untuk family nanti. Banyak menda yang best-best rasanya nak angkut beli bawak balik untuk rumah. Best wu~

Kawan-kawan, jom simpan duit! Jom! Nak jadi kaya tak?

(menarik tak ajakkan aku? XD)

 

 

 

p/s: mb2u tak berjaya activate,tu alasan terbaik…XD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Let's hear it from you.